در زماني که همه شرکتها و سازمانها نياز ضروري به وب سايت و حضور در شبکههاي اجتماعي دارند، اهميت نياز به طراحي لوگو حرفه اي بيش از پيش مطرح ميشود. در اين زمان طراحي يک لوگو متناسب با کسب و کار شما بسيار مهم و حياتي است. لوگو مشخص ميکند که شما و کسب و کارتان چه هستيد؟ و چه کاري انجام ميدهيد؟
بنابراين در اين مطلب موارد مهم در طراحي لوگو را به شما آموزش خواهيم داد. در طراحي لوگو چهار وجه مهم وجود دارد: وجه اول، فرستنده پيام يا در واقع صاحبان هر کسب و کار هستند. وجه دوم، گيرنده: کسي است که قرار است پيام به او انتقال داده شود. وجه سوم نيز خود پيامي است که ما ميخواهيم از طريق لوگو به مخاطب انتقال دهيم. وجه چهارم رسانهاي است که از طريق آن ميخواهيم پيام را منتقل کنيم، رسانه ميتواند تلويزيون، بيلبورد، سربرگ يک شرکت و باشد.
مراحل مختلف در ايدهپردازي در سفارش طراحي لوگو (طراحي لوگو حرفه اي يا طراحي لوگو ارزان ) به شرح زير است:
حال که تصاويري مشخص از برند کسب و کارتان داريد، زمان طراحي لوگو فرا رسيده است. در اين مرحله بايد موارد زير رعايت شود:
سبک طراحيتان را انتخاب کنيد: قطعا براي طراحي لوگو ارزان و حرفه اي نميتوان يک سبک واحد را تعريف کرد که براي همه مناسب باشد، اما سبکي وجود دارد که مناسب برند شماست. لوگوهاي به روز جالب هستند، اما ممکن است به سرعت نيز قديمي به نظر برسند. سبک کلاسيک، ماندگاري بهتري دارد و ميتواند باعث دسترسي شما به مشتريان شود. يک سبک کلاسيک به افراد اين حس را انتقال ميدهد که شما قابل اعتماد و اهل عمل هستيد.
سبک ديگر در طراحي لوگو، سبکهاي سنتي و قديمي است. علت محبوبيت اين سبکها اين است که به سرعت گذشته را به ياد ميآورند و نوستالژيک هستند. سبک مدرن و مينيماليستي، سبک ديگري در طراحي لوگو است. برندهاي مختلف براي نشان دادن مدرن بودن خودشان از اين سبک استفاده ميکنند. اين سبک از فضاي سفيد زياد، جزئيات کم و خطوط ساده استفاده ميکند و اغلب منجر به توليد لوگوهايي صاف و مسطح ميشود. يک سبک مدرن و ساده به مشتريان شما نشان ميدهد برند شما به روز و جذاب است. سبک بعدي سبک جالب و عجيب است. اين سبک براي برندهايي مناسب است که مشتريان هدف، جوان دارند. سبک جالب و عجيب رنگارنگ و جذاب بوده و اغلب از نما ها و تصاويري استفاده ميکند که باعث ايجاد حس مثبت و صميمانه ميشود.
فراموش نکنيد براي طراحي لوگو حرفهاي نميتوانيد از يک سبک استفاده کنيد. به اين دليل که سبکهاي مختلف با هم ناسازگاري ندارند بنابراين آنها را با هم ترکيب کنيد تا به يک طرح مناسب براي برندتان برسيد. علاوه بر سبکهاي مختلف در طراحي لوگو، انتخاب نوع لوگو متناسب با کسب وکارتان نيز بسيار اهميت دارد. از انواع الگو ميتوان لوگو نوشتاري، تصويري و ترکيبي را نام برد.
براي طراحي لوگو، پکيجهاي نرم افزاري گرافيکي زيادي وجود دارد. اما نرم افزارهاي گرافيک برداري بهتر هستند. چون اين نرم افزارها اجازه ميدهند يک لوگو بدون هيچ گونه افت کيفيتي در هر اندازهاي مقياسبندي و استفاده شود. در اين بخش برخي از اين نرم افزارها را براي شما معرفي ميکنيم:
منبع : آريا لوگو
درباره این سایت