طراحي گرافيک بخش مهمي از معرفي شرکت به ديگران و يکي از مهمترين پايههاي بازاريابي هر برند تجاري، سازماني و اداري به شمار ميرود. هر سازمان، شرکت هويت منحصر به فردي دارد که بايد از طريق جلوههاي نمايشي به مخاطبان منتقل گردد. طرحهاي گرافيکي که بايد از طريق ابزارهاي بازاريابي ، مخاطب منتقل شود و به آنان نشان دهد که چه پيامي برايشان داريد و وجه تمايز شما با رقبايتان چيست.
طراحيهاي زيبا ومفهومي باعث مي شود تا مخاطبان جذب مطالعهي تبليغات و بازاريابي شما شود. طراحي کاتالوگ، بروشور وبنر اگر بصورت حرفهاي انجام شود نقش زيادي در هدايت کليک کاربران به سمت سايت شما خواهد داشت. طراحي خوب مي تواند توضيحات پيچيده را به نحو آسانتر و موثرتري به مخاطبان منتقل نمايد؛ جذب مخاطب مرحله بعدي است که بايد در سناريوي تبليغاتي شما بخوبي پيش بيني شود.
تاثيري که طراحيهاي حرفهاي گرافيک بر روي مخاطبان دارد، نقش ويژه اي در موفقيت هر شخص، تجارت يا سازمان ايفا مي کند چرا که يک عکس خوب، معرف بسيار مناسبي براي شما خواهد بود و به اندازه چندين خط توضيح انتقال پيام خواهد داشت. اولين نتيجه يک طراحي گرافيکي حرفهاي انتقال اين پيام است که “ما براي کار خود ارزش قائليم “. حس اعتماد ناخوداگاهي که اين پيام به مخاطبين شما منتقل ميکند وي را کنجکاو به مطالعه ادامه اين سناريو ميکند
در طراحي سايت ، نکاتي مانند روانشناسي رنگها ، طراحي ايها و اسلايدها ، همه و همه در جذب مخاطب در اولين نگاه تاثير بسياري دارد تا جايي که حتي ميتوان گفت در چند ثانيه اول مراجعه يک کاربر به سايت ، مهمترين نکته چشم نواز بودن ظاهر سايت است.
طراحي گرافيک در واقع هنر ترغيب مخاطب وتشديد حس کنجکاوي براي ثبت ماندگار برند در ذهن مخاطب است. افراد تنها چند لحظه پس از مواجه شدن با يک برند، لوگو يا طراحي، احساس خود را نسبت به آن مشخص ميکنند. بنابراين اينکه هويت بصري برند شما براي مخاطب ترغيب کننده باشد، از ويژگي هاي بسيار مهم برند محسوب مي شود.
هدف اصلي گرافيک جلب توجه مخاطبان هدف ميباشد، و زيبايي بصري دراين زمينه موثرترين نقش را ايفا ميکند. بسياري از مخاطبان در لحظات اوليهي مواجه شدن با تبليغات بصري يک برند تصميم مي گيرند که به آن بيشتر نزديک شوند يا از آن دور شوند. بنابراين بسيار مهم است که از طرح هايي استفاده نماييد که زيبا و چشم نواز باشند.
چنانچه طراحي ها را به بهترين شيوه ي ممکن به کار بگيريد، اهداف سازمانيتان با کارايي بيشتري برآورده خواهد شد. در طراحي گرافيک بايد بر روي پيامي که قصد داريم به مخاطب منتقل شود، تمرکز کنيم. هيچ شرکتي دوست ندارد که مخاطب را به هنگام مشاهدهي طرحهاي گرافيکي خود سردرگم کند! بنابراين هميشه بايد در پس طراحيها مقصودي وجود داشته باشد و اين مقصود، به بهترين شيوه، مخاطب را هدايت کند.
طراحي گرافيک نيز بايستي مانند هر فرآيند ديگري در کسب و کار، استراتژيک باشد. قبل از اتخاذ هر تصميمي در ارتباط با طراحي، بايستي تحليل و بررسي دقيقي در خصوص اهداف سازمان و مخاطبان هدف انجام گيرد تا استراتژي کار و نحوهي اجراي آن مشخص گردد. بنابراين اينکه کار طراحي گرافيک را خودتان برعهده بگيريد، نميتواند هميشه ايده ي خوبي باشد. بهتر است اين وظيفه را به کارشناساني واگذار نماييد که در زمينهي طراحيهاي استراتژيک متخصص باشند.
منبع : سايتک
درباره این سایت