طراحي لوگو ورزشي


لوگو ورزشي نشان‌دهنده نماد يا تصويري از از يک باشگاه يا تيم ورزشي است که ضروري است در طراحي اين لوگو نوع نگرش تيم، تاريخچه باشگاه، رشته ورزشي و هواداران آن نيز در نظر گرفته شود. هر حرفه‌اي براي معرفي خود نياز به يک نماد دارد، چون نمادها براي افراد جذابيت دارند. از آن جايي که از دير باز فعاليت‌هاي ورزشي در ميان مردم ارزشمند بوده است، بنابراين لوگوي ورزشي نيز طرفداران زيادي دارد. در طراحي لوگو ورزشي بايد توجه داشت که لوگو متناسب با نوع ورزش و مخاطبان آن باشد، طراحي و رنگ مناسبي داشته و در آن از جزئيات استفاده نشود چون باعث ناخوانايي مي‌شود. هم چنين طبق اصولي طراحي شود که نشان‌دهنده سرزندگي، نشاط و انرژي باشد.


لوگو باشگاه رئال مادريد


در اين بخش براي آشنايي شما با لوگو ورزشي و روند طراحي و تغييرات آن به بررسي لوگو باشگاه رئال مادريد مي‌پردازيم. باشگاه فوتبال رئال مادريد در سال 1902 ميلادي تاسيس شد. اين باشگاه تا کنون تغييرات کمي در لوگو خود داشته است. تغييرات اين لوگو از سال 1902 تا سال 2001 در شکل زير آمده است.


لوگوي باشگاه رئال مادريد


طراحي ابتدايي اين لوگو بسيار ساده بوده است. اين لوگو از سه حرف MFC تشکيل شده است. اين سه حرف ابتداي نام باشگاه به زبان اسپانيايي است: “Madrid Club Futbal”. سپس در سال 1908 اين لوگو به پيشنهاد يکي از اعضاي کادر فني باشگاه با اضافه شدن يک دايره اطراف MFC تغير پيدا کرد. در سال 1920 شاه آلفونسو سيزدهم هم نام رئال که در زبان اسپانيايي به معني سلطنت است را به نام اين باشگاه و هم يک تاج را به لوگو اين باشگاه اضافه کرد. در سال 1931 با برکناري شاه آلفونسو از حکومت هم کلمه رئال و هم تاج از لوگو اين باشگاه حذف شد و يک خط مورب بنفش روي لوگو اضافه شد. در سال 1991 بعد از جنگ‌هاي داخلي اسپانيا، مجددا کلمه رئال به نام باشگاه و تصوير “تاج کرونا” که به معني تخت و تاج سلطنتي است به لوگوي باشگاه اضافه شد. سرانجام در سال 2001 باشگاه رئال کيفيت لوگو خود را افزايش داده و رنگ‌هاي گرم و بنفش در آخرين لوگو به رنگ‌هاي زرد و آبي تغيير پيدا کرده است. با ديدين اولين و آخرين لوگو اين باشگاه هميشه نام، فعاليت و…. اين باشگاه براي شما تداعي مي‌شود، اما توجه کنيد که اين تغييرات چندان اساسي و کلي نيستند.


ارتباط طراحي اصولي لوگو ورزشي با رشته ورزشي


بسياري از افراد هنگامي که موضوع طراحي لوگو براي رشته ورزشي‌شان مطرح مي‌شود، نسبت به سپردن اين کار به طراحان هنري دچار شک و ترديد مي‌شوند. در حالي که براي طراحي يک لوگوي موفق و ماندگار نياز است تا نظرات عوامل مديريتي هر ورزش يا باشگاه در کنار طراحان لحاظ شود تا بتوان يک طراحي اصولي را براي لوگو انجام داد. طراحي لوگو بايد به گونه‌اي باشد که لوگو ماندگار بوده و بعدا نيازي به اعمال تغييرات اساسي نداشته باشد.


نکات کاربردي در طراحي لوگوي ورزشي



  • استفاده از فونت‌هاي جذاب در طراحي لوگو حرفه اي که حس سرزندگي و طراوت به مخاطب ببخشد.

  • استفاده از رنگ‌هايي که انرژي، حرکت و جنبش را به همراه دارند و نيز به نوع رشته ورزشي مرتبط هستند. مثلا استفاده از رنگ آبي براي رشته‌هاي مربوط به آب

  • عدم استفاده از المان‌هاي جزئي: چون لوگوي ورزشي در اندازه‌ها و پس زمينه‌هاي مختلف مانند لباس استفاده مي‌شود و استفاده از جزئيات باعث ناخوانايي مي‌شود.

  • شناخت کافي و لازم از طرفداران هر رشته ورزشي و برآورده کردن انتظارات آن‌ها از طراحي لوگوي ورزشي

  • لوگو بايد شعار و پيام رشته ورزشي شما را به مخاطبان منتقل کرده و پر از حس نشاط و انرژي باشد.



براي سفارش طراحي لوگو مي توانيد به سايت آريا لوگو مراجعه کنيد. براي ورود به سايت اينجا کليک کنيد.


مجموعه طراحي گرافيک آريا لوگو پنل هاي مختلفي براي سفارش طراحي لوگو دارد. که ميتوانيد سفارش طراحي لوگو ارزان داشته باشيد يا سفارش طراحي لوگو حرفه اي داشته باشيد. با بهترين کيفيت طراحي و ارائه پيشنهاد هاي اوليه زياد براي انتخاب بهترين لوگوي خود.


ديدگاهتان را بنويسيد 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : لوگو ,طراحي ,باشگاه ,ورزشي ,رئال ,لوگوي ,طراحي لوگو ,لوگو ورزشي ,سفارش طراحي ,رشته ورزشي ,باشگاه رئال ,براي سفارش طراحي ,باعث ناخوانايي مي‌شود
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانلود آهنگ جدید - فول آلبوم seo.woork پیکاسو آرت بست گشت CARTOONLAND صنعت ایرانی Download Center