راهنماي کامل طراحي لوگو در 10 گام (کورل دراو ،فتوشاپ و ساير نرم افزارها)


طراحي لگو براي شرکت يا برندتان کاري بسيار جذاب و تاثيرگذار است. در عين حال کمي پيچيده است. در حين طراحي لوگو بايد از خود بپرسيد که هدف از طراحي ش چيست و تخصص و وظيفه شرکت چيست؟ چطور مي توانيد همه چيز را در قالب يک طرح 7 در 7 سانتي متر نشان دهيد؟ چرا بعضي از لوگوها، نسبت به بقيه ممتازتر هستند و مي درخشند؟ بهترين راه براي طراحي راحت تر لوگو در هر نرم افزاري، چه فتوشاپ يا کورل دراو اين است که آن را بصورت گام به گام انجام دهيد تا از پيچيدگي هاي کار کاسته شود. (10 گام ساده ولي کاملا ضروري)


گام اول: موضوع و وظيفه برند يا شرکت چيست؟


دوست داريد که هرکسي چه چيزي راجب کارتان بداند؟ اينکه قابل اعتماد هستيد؟ حرفه اي هستيد؟ خيلي مهم است که در تمام مراحل طراحي به اين فکر کنيد که چه مفهومي را مي خواهيد به مخاطب منتقل کنيد. مردم با توجه به لوگوي شرکت شما راجب آن تصوراتي مي کنند. تصوير زير نمونه خوبي است:


موضوع طراحي لوگو


 


موضوع طراحي لوگو


يک بار ديگر به لوگو بالا نگاه کنيد! چه مفهومي به شما منتقل مي کند؟ احتمالا حرفه اي بودن و نوآوري، يک لوگو کاملا موثر و بي زمان (هيچ گاه کهنه نمي شود). ابعادش باعث مي شود که براحتي در ابعاد مختلف و در ابزارهاي مختلف استفاده شود.


گام دوم: مخاطب


به ياد داشته باشيد که نه تنها بايد موضوع شرکت را مدنظر داشته باشيد، بلکه نيم نگاهي هم به مخاطب تان باشد. مثلا فرض کنيد قرار است يک لوگو براي يک شرکت خيريه که به کودکان کمک مي کند طراحي کنيد. خب قطعا در اين شرکت، مخاطب شما کودکان نيستند بلکه بزرگسالانند. پس بايد آن را براي بزرگسالان جذاب طراحي کنيد و در عين حال بگوييد “ما به کودکان کمک مي کنيم”


مخاطب در طراحي لوگو


مخاطب در طراحي لوگو


رنگ ها در اين لوگو شاد هستند و آن قسمت دست که دور لوگو را گرفته خيلي حرف ها براي گفتن دارد از جمله پشتيباني، تعادل پايداري. نهايتا فونت لوگو نشان از حرفه اي بودن و قابل اعتماد بودن دارد. طراحي اين لوگو هم در نرم افزار فتوشاپ و هم کورل دراو راحت است.


 


گام سوم: شکل دادن Shape


احتمالا مي دانيد که شکل هاي مختلف (مربع، مستطيل، خط صاف، خطوط منحني و …) تاثيرات رواني متفاوتي مي گذارند؟ به پاراگراف زير که يک راهنماي سريع درباره تاثير اشکال مختلف در لوگو است دقت کنيد:



  • دايره و شکل هاي تخم مرغي: امنيت و تعادل

  • بيضي: مدرن و نوآورانه

  • دواير متداخل: منسجم و مشارکت و همکاري

  • مثلث ها يا سه ضلعي ها: قدرت و استقامت

  • مربع ها و چهارضلغي ها: حرفه اي و توانايي

  • خطوط افقي: هارموني و عدالت

  • خطوط عمودي: تکنولوژي و شيک بودن

  • خطوط قطري يا مورب: انرژي و پيشرفت


در فتوشاپ به کمک آي shape در منوي سمت چپ (علامت مستطيل) و در کورل دراو هم که علامت شکل هاي مختلف مشخص است.


شکل در طراحي لوگو


شکل در طراحي لوگو


حلقه هاي المپيک در لوگو معروفش، آنجايي که در هم تداخل مي کنند، نشان از همکاري و دوستي دارند که براي يک رخداد ورزشي جهاني بسيار مناسب است.


گام چهارم: رنگ ها


همانند شکل ها، رنگ ها هم از نظر روانشناسي، موضوعات مختلفي به ذهن منتقل مي کنند و حاوي پيام هاي روشني براي مخاطب هستند. به راهنماي کوچک زير دقت کنيد:



  • رنگ قرمز: احساس، عشق، هيجان، خشم

  • رنگ نارنجي: انرژي، تغيير، موفقيت و تغيير شکل

  • زرد: شادي، خوش بيني، گرسنگي و خوشي

  • سبز: پول، طبيعت، رشد، حسادت

  • آبي: هماهنگي، تمرکز، وفاداري، صداقت

  • بنقش: وفاداري، ثروت، منطق و غير دنيوي

  • خاکستري: بي زماني، عملي بودن، خنثي بودن

  • سياه: عقل، قدرت، اعتبار

  • سفيد: تميزي، خلوص، خنثي بودن و بي گناهي

  • قهوه اي: طبيعت، ارگانيک، پايداري، راحتي

  • متاليک: لاکچري، ثروت، کيفيت و پرستيژ


رنگ در طراحي لوگو


رنگ در طراحي لوگو


متاليک مانند رنگ طلايي بسيار قدرمند است ولي وقتي بدرستي پياده نشود، لوگو چيپ و بي مفهوم مي شود.


گام پنجم: بي زماني (هميشگي بودن)


مدها مي آيند و مي روند، لوگويي که شما طراحي مي کنيد نبايد طوري باشد که مثلا وقتي به آن نگاه مي کنيم بگوييم “اين که مال سال 2015 هست” پس مواظب باشيد که از طراحي هاي مدي و گرايشي، فونت ها و رنگ هاي مناسب استفاده کنيد.


به لوگوهاي زير دقت کنيد:


بي زماني در طراحي لوگو


بي زماني در طراحي لوگو


گام ششم: اورجينال باشيد!


به اين فکر کنيد که بيزينس شما چه چيزي متفاوت از سايرين دارد؟


اورجينال بودن در طراحي لوگو


اورجينال بودن در طراحي لوگو


گام هفتم: فونت ها را به دقت انتخاب کنيد


فونتي که بي زمان باشد ولي خاص هم باشد. سعي کنيد فونت را خودتان بسازيد. به فونت کوکاکولا دقت کنيد. هم نام برند کوکاست و هم يک فونت خاص. اگر کسي حرف C را به اين شکل بنويسد، همه به سرعت به ياد کوکاکولا مي افتند.


فونت در طراحي لوگو


فونت در طراحي لوگو


گام هشتم: تقارن و تحرک را در نظر بگيريد


شکل لوگويي که طراحي مي کنيد را در نظر بگيريد، ببينيد مي خواهيد که چشم مخاطب به اطراف لوگو بچرخد يا لوگو متعادل و قدرتمند باشد. منحني باشد و چشم را به يک بخش خاص هدايت کند و نشانگر انرژي و تحرک باشد؟ مثال هاي زير را ببينيد:


تقارن


در لوگو بالا، پرنده حالت افقي دارد، متعادل است و تحرک را نشان نمي دهد (مناسب براي شرکتي که مي خواهد حس امنيت ايجاد کند مثل شرکت هاي مالي يا قانوني)


جابجايي و تحرک در لوگو


در لوگو بالا هم يک پرنده به سمت چپ در حال حرکت است، نا متعادل است و تحرک را نشان مي دهد (مناسب براي يک شرکت تکنولوژي يا يک استارت آپ، چون نشانگر خلاقيت و پيشرفت است).


گام نهم: تطبيق پذيري


بايد در موقع طراحي لوگو به اين نکته فکر کنيد که لوگو قرار است کجاها استفاده شود؟



  • وب سايت

  • تبليغات تلويزيوني

  • کارت ويزيت

  • شبکه هاي اجتماعي

  • بروشور و کاتالوگ


09-versatility-instagram-logo


سعي کنيد از رنگ هايي استفاده کنيد که همه جا کاربرد داشته باشند. مثل لوگو اينستاگرام که در حالت هاي مختلف قابل استفاده است. هم سياه و سفيد و هم رنگي


گام دهم: سادگي


تا مي توانيد لوگو يا آرم شرکت را ساده نگه داريد. لوگوهاي پيچيده به مرور زمان خسته کننده مي شوند ولي سادگي هيچ وقت از مد نمي افتد. به آرم شرکت اپل، گوگل کروم، فدکس يا مک دونالد دقت کنيد.






پس…


هدف و مفهوم بيزينس را مشخص کنيد و چند طرح کلي با مداد يا روان نويس روي کاغذ ترسيم کنيد. يک نرم افزار طراحي قدرتمند را براي نهايي کردن طراحي لوگو يا آرم شرکت انتخاب کنيد. در حال حاضر فتوشاپ Photoshop و کورل دراو Coreldraw قوي ترين نرم افزارها در اين زمينه هستند.


 


منبع : سريع آسان



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سایت رسمی یادداشت های غیررسمی دانلود فایل فلش گوشی چینی | دانلود فایل فلش تبلت چینی Rod سرگرمی ps4 کویر پلاس William لوله بازکني مجله اینترنتی شهرک مارکت 608 bearing - ydbearing.net