اهميت طراحي لوگو


لوگو نشاني انحصاري است، که به اختصار يک تجارت يا کسب و کار را معرفي مي‌کند. در دنياي تجارت امروز شکل‌ها و رنگ‌ها نقش مهمي را در ذهن افراد ايفا مي‌کنند. اولين گام در برندسازي انتخاب لوگو مناسب براي تجارتمان است. لوگو اولين عامل جذب کننده مخاطب محسوب مي‌شود. بنابر اين داشتن لوگويي مناسب نقش بسيار مهمي در جذب مشتري خواهد داشت.


لوگو تصويري


اهميت طراحي لوگو اينجا مشخص مي‌شود که افراد روزانه ده‌ها لوگو مي‌بينند اما تنها لوگوهايي را به خاطر مي‌سپارند که حرفه‌اي طراحي شده باشد. هدف از طراحي لوگو ماندگاري در ذهن مردم است. نقش طراحي حرفه‌اي را به هيچ عنوان نبايد ناديده گرفت. بسيار ديده‌ايم که شرکت‌هاي بزرگ روي تابلوهاي تبليغاتي تنها از لوگو بهره مي‌برند چون خوب مي‌دانند که چه قدرتي در پشت لوگو آن‌ها نهفته است. اگر طراحي به نحوي خوب باشد مخاطب خود را به فکر فرو مي‌برد و دقت و توجه آن‌ها را به برند شما برمي‌انگيزد اما اما اگر بد باشد به سادگي از کنار آن عبور خواهند کرد! پس نداشتن لوگو يا نشان تجاري مناسب ضعف بزرگي در کسب و کارها به حساب مي‌آيد.


لوگو چيست؟


لوگو نشاني گرافيکي است که مي‌تواند به صورت نوشتار، سمبل، تصوير، علامت و يا ترکيبي از موارد گفته شده باشد. از اين نشان گرافيکي شرکت‌هاي تجاري، صنعتي و کسب و کارهاي کوچک استفاده مي‌کنند تا نوع خدمات و محصولشان را سريع‌تر به مخاطب اعلام کنند. اين طرح گرافيکي به واسطه خلاقيت و منحصر به فرد بودن در اذهان مردم ثبت شده و ماندگاري بيشتري در ذهن مخاطبين دارد.


بياييد براي درک بهتر از خلاقيت و منحصر به فرد بودن لوگو يکي از بزرگترين برندهاي دنيا را بررسي کنيم


لوگو Mercedes Benz


بنز شرکت خودرو ساز آلماني که در زمينه طراحي و ساخت انواع خودرو، کاميون، اتوبوس و موتورهاي درون‌سوز فعاليت دارد در طول ساليان زيادي که در اين عرصه بوده است لوگوهاي فراواني براي خود داشته است که لوگو اصلي را در سال 1933 تثبيت کرد و از آن زمان تا به حال تغييراتي جزئي بر روي نشان برند خود داشته است. شايد براي شما هم پيش آمده باشد که منظور و مفهوم اين نشان چيست؟ اين ستاره سه پر مفهوم تسلط به 3 مورد را دارد.



  • زمين

  • دريا

  • آسمان


لوگو بنز


ويژگي‌هاي لوگو:



  1. ساده بودن: قاعده مهم و مشترک در تمام طراحي‌ها، سادگي است. ساده بودن بهتر هدف شما را به شخص مخاطب بيان مي‌کند. ساده بودن باعث ماندگاري در ذهن و دلنشين‌تر بودن طرح در فکر طرف مقابل است. يکي ديگر از مزيت‌هاي ساده بودن استفاده از لوگو در تمام موارد تبليغاتي برند شما مي‌باشد. يعني چنانچه لوگو شما ساده نباشد ممکن است در استفاده از آن در جاهاي مختلف مشکلاتي اعم از همخواني نداشتن با طرح تبليغاتي شما به وجود خواهد آورد.

  2. منحصر به فرد: منظور تکراري نبودن و خاص بودن طرح لوگو مي‌باشد. کپي برداري در طراحي لوگو به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود.

  3. رنگ‌بندي: زماني که طرح شما مشخص مي‌شود رنگ‌بندي به نشانه شما جلوه بيشتري خواهد بخشيد. انتخاب رنگ نيز يک کار تخصصي است که نياز به علم رنگ‌شناسي و روانشاسي رنگ دارد. بهترين مشاور در زمينه رنگ‌بندي همان طراح لوگوي شماست.


انواع لوگو:



  1. لوگو نوشتاري: همانطور که از اسمش پيداست نشاني با محتواي متن است که اصلاحا به آن لوگو تايپوگرافي هم گفته مي‌شود.

  2. لوگو تصويري: در اين لوگو، تصوير بيان‌گر موضوع بيزينس است که رنگ بندي در اين نوع شديدا مهم و حياتي است.

  3. لوگو ترکيبي: ترکيبي از نوشتار و تصوير مي‌باشد که هم خواني متن و تصوير شرطي مهم است.


 


در صورتي که براي تجارت خود نشان اختصاري نداريد و ميخواهيد لوگو برند خود را بهبود ببخشيد بر روي لينک زير کليک نماييد


ثبت سفارش لوگو


تيم طراحانه هميشه پاسخگوي سوالات شما خواهد بود. چنانچه در زمينه‌هاي طراحي نياز به مشاوره و راهنمايي داريد با ما در ارتباط باشيد


نظرات خود را با ما در ميان بگذريد.



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

واردات تولید پرس شیلنگ وبلاگ سجاد منتخبی دنیای راز دار Phòng khám Đa khoa Pacific سرآشپز عسل نمایندگی سامانه حمل ونقل آنلاین ماین تاکسی آبادان راکت شو کلینیک پزشکی nakisa22 اراک صنعت